Utvärdering utav hästvecka

Måndag: Idag är det dags för dressyrträning Sofia. Vet inte vad vi kommer jobba på men det brukar alltid vara väldigt givande. Blev en väldigt givande lektion för Sofia. Blev en barbacka träning eftersom Belfast sadel klämde och han markerde det genom att låsa fast bogarna. Men han är underbar att rida barbacka som tur är och träningen gick jättebra.
 
Tisdag: På tisdag blir det bommar och fokus på lydnad och lyfta på benen. Sen beror det lite på hur hårt vi jobbar honom under tränigen. Finns risk att han har träningsvärk och då blir det lite lugnare pass. Det var ett tufft pass iunder måndagen plus att det var lektioner i manegen så jag och Belfast gick en sväng. Tänkt först ridit men bestämde mig för att gå eftersom jag suttit still hela dagen.
 
Onsdag: Eftersom jag är ledig på onsdagr kan jag rida när det är ljust, så jag och Belfast ska rida ut i skogen. Brukar vara väldigt uppskattat från Belfast sida, även från min såklart. Eftersom jag red ut dagen innan så bestämde jag mig i sista sekund att vara med på hoppningen. Belfast gick jättebra och vi hoppade runt 90-1m. Han är så duktigt!
 
Torsdag: Blir en uppföljare från måndagens träning, brukar få läxor från Sofia så det ska vi jobba med på trosdag.  Eftersom Alice ridförbud slutat gälla så var hon väldigt ridsugen efter att inte ha ridit på 2 månader så hon fick givetvis rida.
 
Fredag: Ska rida innan vi åker till göteborgs horse show. Har dock inga tankar om detta ridpass, blir antagligen ännu mer träning på läxorna vi har fått. Han fick vila idag istället
 
Lördag: Vila, pga att jag är i stugan. Mamma longerade Belfast i manegen
 
Söndag: Min syster rider Belfast. Han fick vila idag ocskå.
 
Det blev lite ändringar i schemat men i det stora hela så har han fått jobba på bra.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0