Dagens ridpass

Idag red jag Thilly i ridhuset, tänkte rida ett väldigt standard dressyrpass med övergångar, stora volter och galoppera en del. Red barbacka då jag tycker det är lättast på henne. T var däremot inte taggad på ett vanligt dressyrpass utan var helt psyko-pigg och redo för en galoppbana, typ. Hon studsade, kunde inte skritta rakt fram och fattade galopp vartannat steg. Hon kändes både pigg och typ stressad så jag var orolig att hon var ofräsch. Lät henne därför springa utan ryttare en liten stund bara för att jag ville se så hon rörde sig okej, vilket hon gjorde. 

Satt upp igen  och red och fokuserade på att ha en bra form, samma tempo igenom passet och rakrikta henne emellanåt. Hon var lite stretig i galoppen eftersom hon tappat lite styrka där men var ganska fin överlag. Är så tacksam för ponnyn, nu ska vi ut och klättra imorgon! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0