Komma i tid, hur svårt kan det vara?

Är det bara jag som stör mig på när vänner, klasskamrater, folk som ska rida i samma grupp inte kommer i tid. Själv är jag lite utav en tidspessimist och avskyr att vara sen, men jag ogillar också när andra är sena. Dock är det viktigt att poängtera att det är enbart om det drabbar mig annars skiter jag i vilket. Säg att vi ska rida en ridlektion, kl 18 börjar lektionen. För mig betyder det att man ska vara uppsutten, framskrittad gärna helt värmd beroende på förutsättningarna. Men minst uppsutten och framskrittad, detta för att få ut max utav lektionen. Inte behöva slösa väderfull tid på att skritta fram. Dock finns det några som inte tänker som jag. 
 
När lektionen börjar 18, är jag där senast 17. För att hinna borta, mata, och sktitta fram, en timme är perfekt. Dock finns det de som kommer kvart i och int är uppsuttna förrens 5 över. Alltså tar de tid från min lektion också. Hur störande är inte detta?! Själv har man varit ordentlig och duktig medans någon annan sabbar hela ens plan.
 
Ett annat exempel är i skolan om läraren ska ha en genomgång och ska vänta till alla kommer. Om då någon kommer sent behöver läraren vänta på denna elev. Samma sak händer även här, de elever som varit duktiga och kommit i tid, staffas för att en inte kan komma i tid. Vilket stör mig så förbannat mycket.
 
Nu är frågan om det är jag som är överkänslig eller om det faktiskt är ett stort problem. Enligt mig så är det ett stort problem, visst jag är alltid för tidig. Nästan en kvart vart jag än ska, bara för jag hatar känslan utav att komma sent. Menar givetvis inte att alla ska komma en kvart tidigt men att komma när någonting faktiskt börjar ä enligt mig inte för mycker begärt.
 
Så snälla alla, försök kom i tid. Jag vet att även solen har sina fläckar och att man kan komma sent någon gång. Men dessa människor som alltid kommer sent, snäll skärp er och kom i tid!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0