Sluta gnäll, börja jobba

Något jag tycker är otroligt frustrerande är människor som skyller på tur och otur. Ja, det existerar ibland. Ibland har en såklart oflyt i situationer i livet, det finns såklart utomstående faktorer som påverkar dina resultat.  Men personer som konstant skyller på andra och annat när de misslyckas är tröttsamma. 

Ibland säger folk att de är avundsjuka på mig, att jag har någon typ av drömliv. Men jag är hundra procent säker på att de inte är avundsjuka på de uppoffringar jag gjort, de människor jag förlorat på vägen och att jag mått väldigt dåligt pga det. De är bara avundsjuka på resultatet.

Och resultatet mina vänner, kommer inte gratis. Du kan inte sitta på ditt bekväma jobb eller chilla i skolan utan att engagera dig om du vill ha något mer eller något annat. Det är inte fel att inte ha större ambitioner än så, men har du det får du get som work done och sluta skylla ifrån dig. Chanser trillar inte ner från himlen, det är hard work hela vägen som gäller. Om du vill ha ett annat liv kan du liksom inte vänta på att det ska hända. Gör egna förändringar, om det så är att fråga en ny bekant om en fika eller dra på det där gympasset själv. Vill du åka utomlands men är dålig på engelska? Läs 10 olika böcker då, skriv ner alla glosor du inte kan, plugga in dem, sen engelska filmer med engelsk undertext. Är du rädd för att prata inför folk? Be om hjälp. Prata med andra som vågar. Kopiera hur dem gör, lär dig en egen uppladningsrutin.

Jag säger inte att det är lätt, men ingenting du verkligen vill är lätt. Saker som är utvecklande och bygger dig som människa kräver fullt fokus, blod, svett och tårar hela vägen. Vill du blir bra på något: sluta skyll ifrån dig och börja jobba. Jag vet att du klarar det. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0