Varför startade vi blogg?

Hur kom det sig att en 16-åring och 19-åring från den lilla staden Kungälv bestämde sig för att skaffa blogg ihop egentligen?
 
Namnet 
ModeByTjuvkil var ett namn som kom på grund utav Alexandras inte alltför klockrena klädval i stallet. 
Eftersom jag ibland kommer till stallet i typ zebrarandiga mjukisbyxor, ridstövlar och en gigantisk fleecetröja började jag och Elin driva om att jag borde starta en modeblogg. Idéen var först oseriös och våra tankar handlade mest om hur Alexandra skulle lägga upp bilder på outfits och idéen ledde till namnet. Bilderna kommer komma (lovar!) men när vi valde att faktiskt starta bloggen ville vi ha annat med också. 
 
Målet 
Såklart att bli störst i Sverige! Vad annars, liksom? ;)
 
Målgruppen
Hästintresserade personer runt vår ålder som gillar livsstilsbloggar, hästbilder och varierande inlägg. Vi är två olika personer med helt olika mål inom ridsporten, dessutom med helt olika hästar. Vi hoppas ni gillar det, helt enkelt.
 
Genomförandet 
Elin var personen som tog tag i det hela med hjälp av sin lillasyster (tack Alice). Nu delar vi på att skriva inlägg och komma på idéer. Vi har helt enkelt delad vårdnad om vår bloggbebis, hehe.
 


Elin med hästen Belfast berättar kort om sina mål 2016: Mina mål med Belfast är att vi ska starta någon lokal hopptävling till våren och eventuellt också tävla L:B eller L:A i dressyr. Mina andra mål är att fortsätta jobba med kondition och självförtroende inför kommande tävlingsäsong. Jag ska även fortsätta lära känna honom då jag bara har  ägt honom i nio månader. 
 
 
Alexandra som för tillfället koncentrerar sig delvis på sin ponny Thilly och att utbilda, trimma och motionera andras hästar: mitt mål med Thilly är att kunna utveckla vårt band såpass att jag kan rida henne med halsring både i ridhuset och ute. Jag hoppas kunna komma ut på någon dressyrtävling på någon av de jag rider och annars bara utveckla min egen ridning och fortsätta utbilda ponnyerna. 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0