Sista dagen på året

 2015 har varit så himla lärorikt, känns på riktigt som att jag växt 3 år och 20 cm typ. Att ta studenten och börja jobba, spara pengar, betala allt själv, lägga schema och möta nya människor nästan varje vecka... Deala med rektorer, hålla utbildningar, prestera och vara kreativ varje dag. Få massa nya kollegor och sitta på tåget till Stockholm oftare än du hinner träffa kompisar. 2015 var också året då jag fick några riktiga käftsmällar privat och jag som aldrig trodde jag skulle gråta över en kille igen fann mig själv på ett hotellrum i Stockholm med take away-mat och tårarna rinnandes på kinderna. Blivit lämnad av folk som "aldrig skulle försvinna ur mitt liv", satt ner foten och vägrat ta bullshit. Fått möta anonym kritik på insändarsidan i lokaltidningen, debatterat i fullmäktige, förstått effekten av att bli kompis med fel personer. Har varit på utställningmed min första uppfödning, tagit mig igenom ännu en sjukdom med Thilly och vi överlevde denna gången också. Börjat rida massa ponnyer igen, varit på terrängbanan och blivit avkastad av småponnysarna. Varit extremt mycket ensam, funderat otroligt mycket på framtiden och äntligen börjat landa i mig själv. Med facit i hand har 2015 varit tufft, stressigt och extremt utvecklande och roligt. Är nöjd och glad och laddad inför 2016 som blir mitt sista år i Kungälv, Göteborg och också Sverige, men bara för ett tag. 
 
HIGHLIGHTS
 
 
22 maj, balen på Clarion. Var även med på Hvitfeldtskas bal 24 maj på samma ställe, också fett kul
 
 
Studenten 3e juni, fett glad.
 
 
De få fina sommarkvällarna som blev.
 
 
 
Att göra om mitt rum 300 gånger (det ser lite annorlunda ut i skrivande stund än vad det gör på bilden). 
 
 
Den fantastiska hösten vi fick. 
 
 
 
 Att hänga vid havet.
 
 
Midsommar, var en väldigt speciell och rolig dag/kväll.
 
 
 All träning och äventyr med Vivaldi.



Berlin med alla treor på skolan och Skottland med Hannah.  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0