Presentation av resten...

Blev lite fundersam över vilka jag skulle presentera då det finns rätt mycket hästar i mitt liv men ingen jag satsar på helt, så jag fattar mig kort (går sådär) och skriver lite om alla! 

Sörbys Thilly är mitt godkända New Forest-sto och en av de absolut viktigaste delarna i mitt liv. Hon är född 99 och har varit i min ägo sen 2010. Vi har tävlat låga klasser i hoppning och upp till LA-dressyr, dessutom tränat mycket terräng. Thilly är den absolut snällaste ponnyn en kan hitta, med ett hjärta av guld. Jag tränar främst Horsemanship med henne nu, där jag rider i enbart halsring. Vi har gått igenom extremt mycket tillsammans då hon till exempel blev utdömd av en skada men vi vägrade ge upp. Idag är hon helt frisk även om hon antagligen inte  skulle hålla för hårdare träning/tävling längre; och går som sagt med barn idag. Genom min systers företag Ponnyfokus rids hon av 2-3 barn i veckan och älskar det. Thilly älskar livet som pensionär och är typ min bästa kompis. 




Vivaldi är då Thillys avkomma. Han är efter Cartier och är en ridponny. Han föddes i juli 2014. Jag var med när han föddes (hjälpte honom till och med ut) och vi har varit ett team sen dess. Han har verkligen mycket personlighet, är tuff, busig, nyfiken och extremt social. Var hingst sitt första år och gick i en mindre flock, nu är han kastrerad och går på lösdrift. Han har sen den förändringen blivit mycket mer lugn och harmonisk och ägnar dagarna åt att busa runt i hagen eller sova i halmen. Han har blivit visad med godkänd poäng och är hanterad på alla sätt och vis. Nu har han dock en paus från det mesta jobbet men det kommer ändras under min julledighet har jag tänkt! Han är min lilla bebis och min stora stolthet, haha.




Utöver dessa två som jag då äger själv rider jag (främst) två hästar till. Saga som är storhästen min syster tävlar framgångsrikt främst i dressyr och Pytzan som är en av ponnyerna som går i min systers verksamhet. Kommer förklara mer om verksamheten i ett annat inlägg. Saga är pigg, ridbar och stallets diva. Sjukt rolig att rida och en underbar personlighet. Pytz är en ponny med mycket att plocka fram i dressyren, en oerhört gullig ponny som kan busa runt lite och som jag alltid tycker är rolig att rida! 

Om det inte märks älskar jag verkligen hästarna jag får rida, haha. 

Foto: Lotta K bild  

Foto: Lisabeth Berg 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0